21 Mayıs 2009 Perşembe

Ameliyatla göğüslerimi aldıracağım –devam-

Bugün yarım bıraktığım konuya geri döneyim istedim. Arkadaşıma göğüs ameliyatı olmak istediğimi söylediğimde sorduğu soruları ve söylediklerine bugün devam ediyorum.

“dışarıdan nasıl algılandığın önemli”,
“etrafındaki insanlarda bir değişim olunca sana da normal geliyordur, biraz yalnız zaman geçir ve düşün”,
“kaç senedir kız arkadaşın yok, bir kadınla birlikte olduktan sonra bu kararını yeniden gözden geçir”.
“bu tür bir değişikliğe başlayanlar bunun devamını getiriyorlar”

Zaten belli kalıplar ve beklentiler var; “kadınlık”, “erkeklik” denilen, iki cinsiyete göre belirlenmiş ve bu cinsiyete ait olduğu varsayılan roller, kurallar, kıyafetler, makyaj, saç sitili, meslekler, yasalar vs. oluşan. Dışarıdan nasıl algılandığım tek bir şartla önemli: kendimi nasıl tanımlıyor, gösteriyorsam o biçimde algılanmam. Ben kendimi “erkek” ve “kadın” iki noktası arasında “erkek” olanına daha yakında algılıyorum.

Etrafımda “değişim” yaşayanlar kadar yaşamayanlar da var, neyi ne kadar yaparsam nereye varırımı görmek iyi, benim gibi düşünene insanlarla birlikte olmak güzel. Yalnız da düşündüm, kalabalıkken de düşündüm. Burada korkulan şey başkaların ne diyeceği, nasıl davranacağıdır.

Uzun süredir bir kadınla birlikte olmamamın bu ameliyatı istememle ne ilgisi var anlayamadım. Benden hoşlanan, beğenen ve birlikte olmak isteyen kadınlar beni nasıl görüyorlar ve bende hoşlandıkları ne? Benim bedenimi algılayışım, bedenimde olmasını istediğim veya istemediğim şeylerle onların beklentileri arasında bağlantı var mı? Varsa ne? İkimizi de nasıl etkiler? Arkadaşımın söylemeye çalıştığı, sanırım kendimi bir başkasının beğenisine, beklentisine göre ayarlamak gerektiği diye düşünüyorum. Karşımdaki kadının istedikler ve istemedikleri kadar benim de istek ve isteksizlerim önemli diye düşünüyorum.

Bedeninde bir değişikliğe başlamak sonunu –ki neresiyse orası- oraya (belki karşı cinsiyete geçmek olabilir) varmayı gerektirmeyebilir. Kendini huzurlu hissetmek için ne kadar değişiklik yapmak istiyorsan o kadarını yapabilmeli, ya da hiç değişiklik yapmamalı. Herkesin bedeniyle ilgili istediği farklı olabilir. Buna saygı göstermek zorundayız.


Bu konular üzerine yazmak bitmez…

Hiç yorum yok: