16 Mart 2010 Salı

Haber Dizisi 1: Tek eksiğim penisim




Karadenizli ailenin çok sayıdaki kızlarından biri olarak olarak dünyaya gelen G.O., “5 yaşımdan beri kendimi erkek gibi hissediyorum” diyor. 8 yıl önce İngiltere’ye sığınan ve Dennis adını alan ‘genç kadın’ şimdi erkek bedenine sahip olmak için gün sayıyor. İngiltere ona operasyon için oturma izni verdi, hatta tedavi masraflarının bir kısmını bile üstlendi.

TÜRKİYE’den transseksüel olduğu için kaçarak, 8 yıl önce İngiltere’ye giden 33 yaşındaki G.O., önce cinsiyet değişimi programına girdi sonra oturum izni aldı. İngiliz İçişleri Bakanlığı, erkek olduktan sonra Dennis ismini alacak Türk kadına her türlü desteği verirken, erkek olabilmesi için yapılacak operasyonlara ilk aşamada 150 bin TL (60 bin sterlin) ödemeyi kabul etti. Hormon tedavisi gören, göğüsleri alınan Dennis, rahimi alındıktan sonra penis oluşturma operasyonuyla yeni bir bedene sahip olacak.
Transseksüel G.O. İngiltere'de ameliyatı bekliyor.
Erkek çocuk sahibi olmak isteyen çok sayıda kız çocuğu bulunan bir Karadenizli ailenin kızı olarak dünyaya gelen Dennis, henüz 5 yaşındayken erkek gibi hissettiğini fark etmiş. Sonrasında kendini hep yabancı bir bedende hapis gibi hissetmiş, ölmeyi bile denemiş…

Bir yolunu bulup İngiltere’ye giden burada garson olarak çalışan genç, cinsiyet değişimi programına dahil oldu. Bir süre sonra oturma izni dolduğunda sınırdışı edilmesi gündeme geldi. Dennis, “Dönersem hayatım tehlikeye girer” dedi. Adli yetkililer bu savunmaya karşı çıkınca mahkemede bizzat söz alıp, “Kim ameliyat masasında kalabileceğini bilerek böyle bir sürece katılmak ister” diye savunma yapınca İngiltere’de oturma iznine sahip oldu. Geçtiğimiz aylarda bir ilke imza atarak oturum izni alan ve erkek kimlik kartına sahip olan Dennis, hikayesini Hürriyet’e anlattı:

TÜRKİYE’DE kENDİMİ SAKLAMAK ZORUNDAYDIM

Cinsiyet değiştirme ameliyatına kadar varan süreç nasıl gelişti?
Ben yıllarca kendimi saklayarak yaşadım. Türkiye’de çok sevdiğim ülkemde hiç gülmedim. Taciz edildim. Küçük görüldüm. Horlandım. Zaman zaman adam yerine konmadım. Biliyor musunuz, defalarca intiharın eşiğinden döndüm. Bedenim bana ağır geliyordu. Kendimi bildim bileli hep erkektim. Hiç kız olmadım ki! Erkekliğe geçiş sürecim bitip de erkek olunca, Türkiye’ye dönüşüm benim ölümüm olacaktı. Türkiye’de çevremin beni dışlayacağını, hatta öldürülebileceğimi düşündüm. Burada, sadece kendi çevremi kastetmiyorum. Dar bakışlı, cahil topluluklardan bahsediyorum. Baksanıza, ülkemizdeki siyasiler bile bizim gibi olan insanları hedef tahtası haline getiriyor. Bununla birlikte, eğer cebinizde paranız varsa Türkiye’de toplum sizi bir şekilde kabul ediyor. LGBTT (Lezbiyen, Gay, Biseksüel, Transseksüel, Travesti) kişilerin durumu çok zor. Ya bedenlerini satıyorlar, ya öldürülüyorlar ya da başka şeyler.

Transseksüel G.O. İngiltere'de ameliyatı bekliyor.
Siz kendinizi nasıl tarif ediyorsunuz?
Çoğu zaman transseksüel kişi ile travesti karıştırılır. Travesti, karşı cinsin kıyafetlerini giyip onun gibi davranan kişidir. Travestinin illa da bedensel değişim içine girmesi gerekmez. Oysa transseksüellik çok farklı bir durum. Biyolojik cinsiyeti içinde memnun değildir ve er geç, bedenini değiştirmek ister. Zaten bu durumlarda en çok intihar vakası, bedeninden hoşnut olmayan transseksüellerden çıkıyor ne yazık ki! Transseksüellik bir cinsel yönelim değil bir cinsel kimlik meselesidir. Kendimi bildim bileli hep erkektim. Hiç kadın olmadım ki! Daha beş yaşında erkek olup, neden kız bedeninde doğduğumu düşünürdüm. Daha sonra durumumla barıştım ve amacım cinsiyetimi düzeltip, gerçek bedenime kavuşmak oldu.

Türkiye’de dışlanmasaydınız, yine İngiltere’ye gider miydiniz?
Bakın ben çektiğim acılardan, tartaklanmadan, tacizden bahsediyorum. Buradan söyleyemeyeceğim türlü şey var. Yanlış bir şey yapmadım. Tek suçum, yanlış bedende doğmak oldu. Eğer, dışlanmayıp, kabul görseydim. Neden ülkemi doğduğum yeri ve ailemi terk edip, yeni bir hayata başlardım? Bunlar kolay şeyler mi?

Ruhum erkek, ama bedenİm değİl

Dindar bir yapınız olduğunu söylüyorsunuz. Durumunuzu hiç dini anlamda sorguladığınız oluyor muydu?
İnancım olmasaydı çoktan teslim bayrağını çekmiştim. Bazen, kendimle çok çatıştığım oluyordu. Allah’ın verdiği bedeni değiştirmemem gerektiğini düşünüyordum. Ama, ruhumun kaldıramadığı yine bedenimden çıkıyordu. Din aslında mantıktır, hoşgörüdür. Mutlaka her şeyin mantıklı bir açıklaması var diye düşündüm.

Ameliyattan korkuyor musunuz?
Ne kadın ne erkek olmaktansa, bedensel acılara rağmen bir cinsiyet içine girmeyi tercih ederim. İşte insanların bunu anlamasını istiyorum. Yoksa, Göçmen Bürosu yetkililerine seslendiğim gibi: ‘Kim vücudunu parçalatır, başka bir beden ister?’ Demek ki bu durum çok ağır, böyle bir yola çıkılmış.

Penis oluşturma ameliyatından sonra kendinizi tam bir erkek gibi hissedecek misiniz?
Ben kendimi tam bir erkek gibi hissediyorum zaten! Sadece eksiğim. Şimdiye kadar ruhumun erkek olması tesellimdi. Ama artık fiziksel olarak da tam bir erkek olacağım. Bundan güzel bir şey olabilir mi?

Transseksüel G.O. İngiltere'de ameliyatı bekliyor.
ÇOCUĞUNUZA ‘ERKEK FATMA’ DEMEYİN

Türkiye’de sizin gibi olan transseksüellere, onların ailelelerine, arkadaşlarına, sevgililerine ve işverenlere, bir de politikacılara vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
Emek sarf etmeden, sıkıntı çekmeden devrimler yapılamıyor. Bizi anlayın, bizi kabul edin. Biz yokmuşuz gibi davranmayın. Empati kurun. İnanın ağır bir durum. Özellikle ailelere seslenmek istiyorum, bu durumda olan çocuğunuz varsa, ona kızmayın. Hemen bir doktora ve psikologa götürün. Heteroseksüel çocuğunuza, ‘Erkek Fatma’, ‘ Oğlum kız gibi usludur’ tarzından yakıştırmalar yapmayın.

Telli duvaklı bir gelin isterim

Evlenmeyi, çocuk sahibi olmayı düşünüyor musunuz?
Kim istemez? İnşallah, o günleri de görürüm. Dört dörtlük bir eş olacağıma inanıyorum. Karımın telli duvaklı bir gelin olmasını isterim. Çocuk konusuna gelince, çocuk sahibi olmak isterim. Ama, bunun içinde artık taşıyıcı anneye ihtiyacım olacak. Belki çocuğu olan biriyle hayatımı birleştiririm. Böylece, sevgimi eşimin çocuğuna veririm. Kim bilir?

Göğüslerim alındı ve çok mutluyum

33 yıldır kadın bedeninde yaşayan ve erkek bedenine sahip olmanın hayallerini kuran Dennis cinsiyet değiştirme ameliyatını anlattı: “Bir kere kadından erkeğe geçiş gerçekten çok zor ve uzun bir süreç. Doktorlar ve psikologlar, sürekli olarak kararlılığınızı ve durumunuzun sabit olmasını kontrol ediyor. Hormon tedavisini hayatım boyunca olacağım. Tabii, çok sıkıntılı bir durum. Ayaklarım ağrıyor, bazen çok sinirli oluyorum. Benim göğüslerim alındı. Ameliyatı yapan doktor kadındı. Çok güzel kaslı erkek göğüsleri yaptı. İnanın çok mutluyum. Bunca acıya değdi. Artık, bütün konsantrasyonumu penis oluşturma ameliyatına verdim.”

Hiç yorum yok: